onsdag 16 oktober 2013

Första helt egna rummet

Under en längre tid har vi jobbat med att bygga om vår övervåning. Vi har byggt en klädkammare till mig så min gamla klädkammare kunde få ett nytt syfte. Vi har delat barnens rum i två rum och då behövdes två ingångar till rummen vilket var anledningen till att min klädkammare flyttades. Nu är det mesta klart men lite återstår dock fortfarande. Fast i dag deklarerade minsta barnet att hon inte kunde vänta längre. Hur länge ska man egentligen behöva vänta på sitt första helt egna rum? Hennes storasyster som är ett och ett halvt år äldre tycker givetvis att lillasyster kunde vänta lite till men av praktiska skäl blev detta rum klart först.

Ett rum till återstår att bygga klart innan övervåningen återgår till det normala. Det vill säga att den möblerbara hallen åter är lekrum istället för sovrum till barnen.


Ikväll bars säng och byrå in till det nya rummet. Resten får vänta tills rummet är helt klart. Fast jag tror att vår lilla tjej skulle vara nöjd med att sova på golvet. Så spännande är det att ha sitt första helt egna rum!

9 kommentarer:

Hannis sa...

O ja!
Spännande och mysigt.
Att få sin egen plats att vara på.
Kommer säkerligen att bli ett mysigt rum.

Kram Hannis

Anonym sa...

Mysigt rum - Älskar snetak <3
/Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Huset på Backavägen sa...

Det ser ju ut att bli jättefint! Förstår spänningen för lilltjejen. Hon sover säkert gott inatt.
Kram Anki

Christina sa...

Tapeten ser spännande ut.
Mysigt för barnen med nyrenoverade rum.
Kramar Christina

Emma sa...

Vilken lycka med ett helt eget rum:) Kram

Joannaa sa...

Härligt! Vilken lycka md ett eget rum. Och fint blev det också :-)
Kram
Joanna

Mitt Egnahem sa...

Blir nyfiken på tapeten! Vilken lycka för en liten tjej. Så snyggt! Tack för hälsningen hos mig, jag ger mig inte med bloggandet. Men i perioder är det svårt att få till... ha en go`helg! Hälsningar från Värmländska Mitt Egnahem

Hanna sa...

Vad kul med eget rum!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...