torsdag 6 december 2012

Bokdilemma

På en hylla i sovrummet ställer jag alla nya böcker jag köper. Tidigare satte jag in dem i bokhyllorna i biblioteket direkt men insåg efter en tid att jag faktiskt glömde bort en del av de spännande böcker som jag köpt. I normala fall brukar det stå fem böcker ungefär på hyllan. Jag läser mycket och brukar läsa klart i ungefär samma hastighet som jag ställer dit nya. Den här hösten har däremot varit annorlunda. Jag har fortsatt att ställa dit böcker, men de enda böcker som har blivit lästa har varit de vi haft i bokcirkeln. Tänk vilken tur att vi har haft bokcirkeln så jag har läst något alls. Nu står det betydligt fler än fem böcker på hyllan och eftersom jag skall ut och resa tänker jag att det är läge att börja beta av böckerna. Då återstår endast ett problem, vilken skall jag välja! Jag borde helt enkelt ha köpt många fler böcker som verkade tråkiga så det var lite lättare att välja vilken av alla böcker som skall få följa med idag.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Men vilket härligt problem;) Om du har "Vindens skugga" där så rekommenderar jag dig att läsa den;)

Önskar dig en härlig kväll
Kram
Annie
ps. har precis hittat kommentarsfältet på LivåLeva så nu kommer jag börja kommentera allt bra som ni skriver (alltså allt;)

VisaLiza sa...

Vindens skugga finns inte på min hylla så jag var tvungen att söka på den och läsa, får nog bli ett bokköp snart tänker jag! Vad roligt att du gillar det vi skriver :D Jag har allt märkt att du har hittat kommentarsfältet! Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...