onsdag 26 december 2012

Granarna står så gröna och granna i stugan

Det här med julgran är ett spännande dilemma. Å enda sidan vill mamman ha en julgran som pryder sin plats i vardagsrummet och är vacker att titta på. Å andra sidan vill mamman att barnen skall få ha roligt och klä granen precis hur de vill och i vilken mängd de själva önskar. Så vad göra? I år valde vi att ha två granar! En i vardagsrummet där jag har fått vara pyntgeneral och bestämt precis hur allt skall hänga. Sen har vi en på övervåningen där hela familjen har varit med och klätt och pyntat. Granen på övervåningen är en betydligt mer personlig gran eftersom den också innehåller pynt som gjorts av familjen genom året. Allra äldst är en liten röd klocka som jag gjorde på dagis när jag var tre år. Granen i vardagsrummet får istället för att vara fylld med minnen vara en prydnad för rummet. Alla nöjda och glada således!

Den personliga granen i lekrummet

Klockan jag gjorde på dagis har hängt med i trettio år nu
Den tjusiga spindeln kommer från Namibia. I granen finns även stjärnor och ödlor därifrån. De både görs och säljs på gatan för nästan ingenting trots att de är så fina.
Vardagsrumsgranen. Barnen hävdar bestämt att den i lekrummet är finast
Gillar julgranskulorna med virkade detaljer
Fast lite personligt måste det ju vara. Givetvis finns det tjusiga skor i min gran


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...