torsdag 20 december 2012

Julstök i Hult

Idag julstökas det i Hult vilket innebär att det spelas julmusik på hög volym. Granen skall få flytta upp från källaren och kanske få bli klädd. I annat fall kommer det ju en dag imorgon också. Alla tre barnen har jullov och så även jag. Till skillnad från barnen känner jag ett visst vemod inför det här med jullov. För mig innebär det att jag bara har en termin kvar i skolan. Jag trivs så fantastiskt bra med min utbildning och med min klass och önskar lite att det inte redan var på väg att ta slut. Till våren blir det att skriva mastersuppsats och äntligen är jag helt säker på vad jag skall skriva om. Fast innan dess skall jag fira jul och njuta av att vara ledig! De allra flesta julklapparna är inhandlade, maten är handlad, grönkålen repad och förvälld så jag har egentligen bara det roliga och mysiga kvar!


2 kommentarer:

Hannis sa...

Det låter bra. Känns som lugn och ro.
Som det ska vara inför julen tycker jag!

Om vi inte hörs innan så önskar jag dig en riktigt god jul/ Hannis

VisaLiza sa...

Önskar en riktigt god jul till dig också! Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...