måndag 15 september 2014

En känsla av oro

Sällan är jag mållös men så känner jag mig idag. Många tankar som far genom huvudet och en stark känsla av oro.  I valkretsen där mitt älskade Hult ligger blev partiet som representerar ojämlikhet och som inte står för alla människors lika värde det största partiet. Min oro är stark och jag känner mig ledsen ända in i själen. Idag måste jag dock ställa om mitt fokus och låta politiken pausa en vecka. Valrörelsen har tagit all min tid i anspråk i många veckor och nu har vi bara några dagar på oss att ordna allt inför vår bröllopsfest på lördag. Väderprognosen ser bra ut och än råder faktiskt sensommar här i Hult. Trädgården blommar och vi kan ännu skörda i vårt växthus varje dag. Det är onekligen något att vara tacksam över.


2 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Även här är det mållöst idag. I vårt lilla sammhälle har SD ökat med det dubbla. Har en oroande känsla i magen då det inom kort ska öppnas ett asylboende i närheten. Hoppas det inte ställer till det;(

Men när det kommer på riksnivå så undrar jag verkligen om vår nya stadsminister tar rätt beslut när det handlar om att utesluta SD och vägra samarbeta. Kanske är det bättre att ge dem utrymme och låta dem själva avslöja vilka ulvar som gömmer sig i fårakläderna. Men jag vet inte, är bara rädd att ett uteslutande eldar på dem ännu mer;(

Men som många sagt idag vi är 87% som tror på jämlikhet och allas lika värde, låt oss måna om dem;)

Stor kram till dig och hoppas du kan styra om fokus till stundande bröllopsfest.

Annie

Bakom dörr nr. 11 sa...

Ja vad ska man säga, det var verkligen inte vad man hade trott.
Vackra blommor.

Kram Pia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...