fredag 12 september 2014

Nyfriserad

Om någon undrar så kan jag meddela att jag har världens bästa frisör! Dels är hon riktigt duktig på sitt jobb men så är hon också en så otroligt inspirerande och kreativ människa. Idag var både Raimo och jag och klippte oss hos Sara på Rockstart i Dingle och passade även på att titta in i hennes otroligt fina butik Nostalgitrippen. Vi blev ordentligt friserade båda två och fick dessutom bröllopspresent av Sara. Dessutom fick jag en ordentligt tjusigt stylad frisyr och kunde inte annat än känna mig nöjd. Nu har jag en bra frisyr som passar fint nu när jag faktiskt börjar få lite längd på håret. Kanske blir det så här jag har håret på vår bröllopsfest nästa vecka!



En fastsatt lock fram har jag ofta men här kombinerades den med en pincurl vilket skapade ett annat intryck än bara en lock.



Även på andra sidan fick jag en pincurl och resten av håret lockades fint. Onekligen en tjusig frisyr för fest eller valarbete vilket jag ägnade eftermiddagen till.


En tjusig frisyr måste givetvis kombineras med rätt accessoarer och klädsel. Dagens outfit blev därför svart pennkjol med vit blus med svarta prickar och till det min älskade gröna kofta. Till detta även svarta skor och svart väska. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Så vacker du är ♡ ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...