torsdag 18 september 2014

Persiljerot

I år har jag testat att odla något som för mig är helt nytt, nämligen persiljerot. Hade aldrig ens smakat på persiljerot när jag såg fröna i våras. Tänkte som så att jag älskar ju persilja så detta borde vara något för mig att testa. Det som växer ovan jord ser ut precis som persilja men under jord döljer sig långa vita rötter.



I smaken tycker jag att persiljeroten påminner om en korsning mellan persilja och palsternacka. Kanske ska rötterna vara mer rejäla men så här har mina blivit. Klurade lite innan jag kom på vad de skulle användas till. Det finns säkert många användningsområden men jag har valt att riva rötterna riktigt fint och använda dem i dressing eller örtsalt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gottit ♡ ....
/Kram

Christina sa...

Fungerar också bra i soppa.

Ha en fin helg!
Christina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...