onsdag 4 december 2013

Julens viktiga budskap

Att julen handlar om så otroligt mycket mer än julklappar tror jag att de flesta av oss är eniga om. För egen del är julen en tid då jag brukar stanna upp och tänka över allt jag har att vara tacksam över i livet. Även om livet sällan är helt enkelt så känner jag en stor tacksamhet över det liv jag lever och de människor jag delar det med. Av egen erfarenhet vet jag att ett gott liv inte är en självklarhet. När jag fick ett mail från Röda korset med frågan om jag vill marknadsföra deras julklappsetiketter här på bloggen så kändes det het rätt. Jag tycker att Röda korset har en fantastisk verksamhet och det är något som jag gärna stöttar. Pengarna som försäljningen av julklappsetiketterna genererar går bland annat till Röda korsets telefonjour. Dit ringer många som saknar någon att dela julen med. I juletid kan det kännas ensamt att vara själv, något som ofta förstärker sorg och missbruk.

Årets julklappsetiketter från Röda korset är ett nytryck från 1953 vilket bara det gör etiketterna intressanta. Att de dessutom bidrar till att göra gott är en riktigt bra bonus. 13 december är sista dag för beställning så att etiketterna helt säkert hinner fram till jul. 


Fina retroetiketter från Röda korset



1 kommentar:

choicesbyannie sa...

Fick också förfrågan och ska göra ett inlägg. Vilket kommer. Håller med dig, de gör ett fantastiskt jobb och är värda att lyftas fram

Önskar dig en fin kväll
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...